Kreport > Uncategorized > …«Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών – Κώστας Γκουσκούνης ολωνών»

…«Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών – Κώστας Γκουσκούνης ολωνών»

Του Τάκη Καμπύλη

Σκηνή 1η : Αμφιθέατρο ΦΜΣ (1983) προβολή της ταινίας (εν είδει ρετροσπεκτίβας στα επεισόδια του Χημείου, το 1979)  «οι Γενναίοι του Βορρά» (Κομνηνός, Αιμιλία Υψηλάντη). Διοργάνωση: Διάφορες «Συσπειρώσεις» και ομάδες από  τους πρώτους «Αυτόνομους». Το αγαπημένο τραγούδι της , ας πούμε, εκδήλωσης ακουγόταν στις κρίσιμες σκηνές  σε τέμπο του «γελαστού παιδιού» του Μίκη αλλά με άλλα λόγια: «Ήταν πρωί τ’ Απρίλη απ’ έξω απ’ το Ρεξ, σκοτώσαν τον Γκουσγκούνη τον βασιλιά του σεξ» (Υπήρχε και συνέχεια με την γνωστή Ελληνίδα πορνοστάρ της εποχής Τίνα Σπάθη).

Σκηνή 2η: Ένα χρόνο μετά (αν θυμάμαι καλά), διοργανώνεται στην «Αλκυονίδα» πάλι από φοιτητικές  «Συσπειρώσεις» προβολή γαλλικού πορνό. Θα ακολουθούσε συζήτηση μεταξύ άλλων, όπως τουλάχιστον είχε ανακοινωθεί, με Γιώργο Βέλτσο και Κώστα Γκουσγκούνη. (Για την ιστορία το κλήμα στράβωσε επειδή ο Γάλλος πρωταγωνιστής υποδυόταν έναν Έλληνα, «καμάκι» σε κάποιο νησί της Καραϊβικής(!). Το κοινό ενθουσιάστηκε, άρχισε ο χαβαλές  και τα συνθήματα και σχεδόν ήρθαν στα χέρια όσοι προτιμούσαν τον χαβαλέ μ’ εκείνους που ήθελαν να παρακολουθήσουν την ταινία!). 

Το ελληνικό πορνό –που είχε  ήδη προσλάβει στα 80’ς χαρακτήρα καλτ- γνώρισε χρυσές μέρες εν μέσω Χούντας. Το «Σεξ 13 Μποφόρ» με το οποίο καθιερώθηκε ο Γκουσγκούνης  προβλήθηκε το 1971 και έκοψε περίπου 90.000 εισιτήρια, αριθμό- ρεκόρ! «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών – Κώστας Γκουσκούνης ολωνών» φώναζαν στο Χημείο.

Την ίδια εποχή (1971) σε Ευρώπη και Αμερική το πορνό ακολουθεί πιο μοντέρνους δρόμους. Αποτελεί «έμπνευση» για σκηνοθέτες όπως ο Μπερτολούτσι, που έπεσαν θύματα των πρώτων μεταμοντέρνων ανοησιών (κατ’ αναλογία σήμερα, τύπου Γιαν Φαμπρ)  σε σημείο  ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης  να σχεδιάσει με τον Μάρλον Μπράντο τον πραγματικό  βιασμό της Μαρία Σνάϊντερ στο «Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι».

Μόλις ένα χρόνο μετά (1972) γίνεται η τομή: Μια νέα ταινία  χαρακτηρίζεται επίσης ως «απελευθερωμένο έργο»: Το «Βαθύ λαρύγγι» με τη Λίντα Λάβλεϊς. Πολλά χρόνια αργότερα η πρωταγωνίστρια υποστήριξε πως όσοι «παρακολουθούν την ταινία παρακολουθούν τον βιασμό της» εδώ mixanitouxronou.gr

Η ταινία ήταν η επένδυση χρημάτων ενός κομμωτή με χρήματα της μαφίας. Κόστισε 30.000 δολάρια και σε μερικούς  μήνες τα κέρδη έφθασαν τα 600.000.000. Μέχρι και προβολή στο σπίτι του Φρανκ Σινάτρα διοργανώθηκε προς τιμήν του Αντιπροέδρου των ΗΠΑ Σπύρο Άγκνιου.

Το πορνό είχε αμετάκλητα νομιμοποιηθεί. Λίγα χρόνια αργότερα  μια νέα  αγορά ήταν πρόθυμη να το «εκδημοκρατίσει»  αφού πλέον ο καταναλωτής είναι, τεχνικά, και δυνητικός παραγωγός.