Kreport > Uncategorized > Ο Έλον Μασκ εξαγοράζει την «ψηφιακή πλατεία» της υφηλίου

Ο Έλον Μασκ εξαγοράζει την «ψηφιακή πλατεία» της υφηλίου

Από τη σωτήρια επένδυση του δισεκατομμυριούχου Carlos Slim στους New York Times το 2009 μέχρι τη διάσωση της Washington Post από τον δισεκατομμυριούχο Jeff Bezos το 2013, τα τελευταία 20 χρόνια οι blockbuster κινήσεις στον χώρο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης αφορούσαν παραδοσιακά Μέσα. Δηλαδή, οργανισμούς που είχαν ως χαρακτηριστικό το δυνατό όνομα, την επιρροή, τη μαζικότητα αλλά και τις οικονομικές δυσκολίες οι οποία τις οδηγούσαν στην ανάγκη διάσωσης.

Οι πλατφόρμες: Από την εποχή του Facebook και μετά, Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης δεν θεωρείται μόνο μια εφημερίδα, ένα τηλεοπτικό κανάλι ή ένα δίκτυο ραδιοφώνων και ιστοσελίδων, είναι πλέον και οι πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων. Αυτό μας πήρε καιρό, ως χρήστες τους και ως κοινωνία, να το συνειδητοποιήσουμε. Μεσολάβησαν, βέβαια, και αρκετές περιπτώσεις κακομεταχείρισής τους (θυμίζουμε το σκάνδαλο της Cambridge Analytica στο Facebook ή/και τις συνεχιζόμενες καμπάνιες παραπληροφόρησης του Πούτιν σε Twitter και Facebook), για να το χωνέψουμε αλλά και για να αφυπνιστούν οι θεσμοί, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Αμερικανικό Κογκρέσο.

Δεν είναι μια απλή εξαγορά: Υπ’ αυτό το πρίσμα πρέπει να δούμε την εξαγορά του Twitter από τον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ. Δεν πρόκειται για μία, ακόμα, εξαγορά, δεν είναι απλά άλλη μία εξαγορά.  Δεν αγοράζει μια εταιρεία τεχνολογίας που -για παράδειγμα- θα ενσωματώσει σε μια από τις άλλες επιχειρήσεις τους για να διεκδικήσει εκθετικά κέρδη, ούτε αγοράζει  ένα λογισμικό που απλά θα το βελτιώσει προς όφελος των χρηστών του. Δανείζεται 25,5 δισ. δολ. από μία ομάδα τραπεζών υπό την Morgan Stanley και συνολικά δίνει 44 δισεκ. δολ., πληρώνοντας 54,20 ανά μετοχή (ήτοι 38% πάνω από την τιμή της) για να εξαγοράσει την «ψηφιακή πλατεία» της υφηλίου. 

Το μέσο που βγάζει την είδηση: Τo Twitter δεν είναι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο. Έχει 217 εκατ. ημερήσιους χρήστες, όταν το Facebook έχει 1.9 δισεκ. ημερήσιους χρήστες, το Instagram 500 εκατ. ενώ μέχρι και το new kid on the block TikTok έχει 600 εκατ.! Αυτό όμως που του λείπει σε χρήστες το έχει σε… μπόι: Από κόμματα και πολιτικούς ηγέτες μέχρι εταιρείες, επιχειρηματίες, αναλυτές και «αναλυτές», το Twitter είναι η πλατφόρμα στην οποία διεξάγεται η συζήτηση, το κανάλι που δίνει τον τόνο στην επικαιρότητα, το Μέσο που όπως θα έλεγαν οι παλιοί εφημεριδάδες «βγάζει την είδηση».

Consolidation και δυστοπία: Και, πλέον, αυτό ανήκει σε έναν άνθρωπο. Που είναι, αναμφισβήτητα, διάνοια. Αλλά και μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, που συχνά διχάζει.  Έναν δισεκατομμυριούχο στην 1η θέση της λίστας των υπερπλουσίων. Έναν φανατικό χρήστη με 83 εκατ. ακόλουθους. Γενικότερα μιλώντας, είναι αντικείμενο προβληματισμού τι σημαίνει και που τείνει να απολήξει η διαδικασία consolidation που έχει ξεκινήσει στο internet. Πολλοί εκτιμούν/φοβούνται ότι οδηγούμαστε σε μια δυστοπική τάξη πραγμάτων. Όσον αφορά τη συγκεκριμένη εξαγορά της «ψηφιακής πλατείας» της υφηλίου μια μεγάλη συζήτηση άνοιξε και θα συνεχιστεί.

Διαβάστε εδώ τις αλλαγές που μπορεί να επιφέρει ο Έλον Μασκ, βάσει των όσων έχει γράψει στο (πού αλλού) twitter τα τελευταία χρόνια. Και εδώ την πρόσφατη νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη ρύθμιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.